Leen van Willigen wint…

opnieuw in België

De laatste wedstrijd in de Friendship series is op 25 en 26 oktober gevaren op het Lac de l’Eau d’Heure.
Voor de derde keer waren de jollen samen met de OK jollen en Europe Moth aanwezig bij het zeer gastvrije en goed georganiseerde SNEH (Sport Nautiques l’Eau d’Heure). Bert Hamminga zou ook aanwezig zijn, maar probeerde op de vrijdag een zware trailer tegen te houden die op de slipway plotseling het water in dreigde te gaan. Dat had hij beter niet kunnen doen, het leverde hem 5 dagen ziekenhuis op in Charleroi.
Met zaterdag een fikse wind en zondag een flauwe wind is er flink gestreden in het kleine groepje jollen. In Oostende was Leen van Willigen al in topvorm en nu ging hij wederom er met de eerste prijs vandoor.
Bijzonder opvallend waren de lovende woorden voor de organisatie en sfeer die door de aanwezige klassen werden uitgesproken tijdens de prijsuitreiking.
Foto’s

Leen van Willigen wint...

De laatste wedstrijd in de Friendship series is op 25 en 26 oktober gevaren op het Lac de l’Eau d’Heure. Voor de derde keer waren de jollen samen met de OK jollen en Europe Moth aanwezig bij het zeer gastvrije en goed georganiseerde SNEH (Sport Nautiques l’Eau d’Heure). Bert Hamminga zou ook aanwezig zijn, maar probeerde op de vrijdag een zware trailer tegen te houden die op de slipway plotseling het water in dreigde te gaan. Dat had hij beter niet kunnen doen, het leverde hem 5 dagen ziekenhuis op in Charleroi. Met zaterdag een fikse wind en zondag een flauwe wind is er flink gestreden in het kleine groepje jollen. In Oostende was Leen van Willigen al in topvorm en nu ging hij wederom er met de eerste prijs vandoor.

Jollenpost van het bestuur over de zwaardkast

In deze Jollenpost berichten we u over de zwaardkastsleuf. Zoals u weet speelt deze zaak al geruime tijd en heeft dit binnen de jollengemeenschap voor veel discussie gezorgd. Wij hebben het daarom ook tot de hoogste prioriteit gemaakt en we zijn blij dat er nu een duidelijke uitkomst is. Slechts een klein deel van de jollen heeft een te smalle zwaardkastsleuf en bij de meeste daarvan is het eenvoudig op te lossen. Daarom is onze conclusie dat er geen aanpassingen van de Klassenvoorschriften (KV) nodig zijn. De Technische Commissie(TC) heeft in opdracht van het Bestuur onderzoek gedaan, conclusies getrokken en aanbevelingen geformuleerd. Deze zijn gebaseerd op het bestuderen van de Klassenvoorschriften en op het doen van metingen aan de zwaardkast van zoveel mogelijk jollen.