28 januari 2018 Aankondiging Algemene Ledenvergadering Twaalfvoetsjollenclub

Geachte Leden,

Het bestuur nodigt u van harte uit voor de Algemene Ledenvergadering op zondag 28 januari 2018 bij Café Restaurant ‘De Vriendschap’, Kerklaan 18, 1921 BL te Akersloot.
De ontvangst is om 14.00 uur.
De aanvang vergadering is om 14.30 uur.
De agenda voor de ledenvergadering vindt u HIER.
De notulen van de ALV van 2017 leest u HIER.

Na afloop van de vergadering is er een gezellig samenzijn met aansluitend een jollendiner. De kosten voor het jollendiner bedragen € 25,- p.p.
Kunt zich HIER aanmelden voor het jollendiner.

HIER de link naar de routeplanner.

Graag tot zondag 28 januari,

Het bestuur van de Twaalfvoetsjollenclub.

Gereefd zeilen

Tijdens de KWS (her)openingswedstrijden in Augustus bleken de 2 gereefde jollen het beter te doen dan de ongereefde eenmans jollen. Een aantal enthousiastelingen hebben bedacht om gedurende de komende Corona winter digital contact te blijven houden dmv lezingen en discussies over bepaalde onderwerpen. De eerste avond stond gereefd varen op het programma. Bijgaand een presentatie over gereefd varen tijdens een wedstrijd. Het PDF-bestand van de presentatie over gereefd zeilen kunt u HIER downloaden. Victor van Solinge 12-voetsol 786 - Lekvogel

Jollenpost mei 2020

Sinds onze vorige Jollenpost is er op zeilgebied niet veel gebeurd. Het Covid virus heeft ook de zeilerij lamgelegd. In deze bizarre tijden is vooruitblikken moeilijk. Een aantal evenementen, zoals de Kaagweek en de Sneekweek zijn afgelast. Andere evenementen staan nog “open” in afwachting van de nieuwe richtlijnen en mogelijke of haalbare activiteiten voor de organiserende zeilverenigingen. Er zijn een paar lichtpuntjes. In alle regio’s zijn leden voorzichtig en informeel met elkaar het water op gegaan. Het weer was prachtig en het water lonkte. De ervaring leert dat je binnen de voorschriften toch kunt zeilen. Dat lijkt perspectieven voor de toekomst te bieden. Officieel wedstrijd zeilen mag nog niet maar informeel een potje of tochtje varen natuurlijk wel. Deze eerste stappen kunnen we nu voorzichtig proberen uit te bouwen. De komende weken verwachten we dat er meer duidelijkheid zal komen. U kunt het volgen op