28 januari 2018 Aankondiging Algemene Ledenvergadering Twaalfvoetsjollenclub

Geachte Leden,

Het bestuur nodigt u van harte uit voor de Algemene Ledenvergadering op zondag 28 januari 2018 bij Café Restaurant ‘De Vriendschap’, Kerklaan 18, 1921 BL te Akersloot.
De ontvangst is om 14.00 uur.
De aanvang vergadering is om 14.30 uur.
De agenda voor de ledenvergadering vindt u HIER.
De notulen van de ALV van 2017 leest u HIER.

Na afloop van de vergadering is er een gezellig samenzijn met aansluitend een jollendiner. De kosten voor het jollendiner bedragen € 25,- p.p.
Kunt zich HIER aanmelden voor het jollendiner.

HIER de link naar de routeplanner.

Graag tot zondag 28 januari,

Het bestuur van de Twaalfvoetsjollenclub.

Friendshipserie ook in Denemarken.

De organisatie van de internationale Friendshipserie heeft zich voor 2018 aangesloten bij de organisatie van de zo geheten Vintage Yachting Games die dit jaar van 18-22 september zal plaats vinden in Kopenhagen. Na eerdere succesvolle evenementen in Medemblik (2008) en het Comomeer in Italië (2012) , zal de 12-voetsjol zich als voormalig Olympische klasse hierbij aansluiten.  De Vintage Yachting Games wordt om de vier jaar gehouden  voor voormalige Olympische klassen. De organisatie verwacht naast deelname van de 12-voetsjol ook de volgende klassen: Olympiajol, Europe, 12m Sharpie, Flying Dutchman, Yngling, Soling, Draak, 5.5 Meter. Naast deze genoemde boten zijn ook andere voormalige Olympische klassen welkom.

Nieuws en activiteiten

Bericht van de Technische Commissie. Betreft klassevoorschrift 2.7.6 Sinds de laatste wijziging van de Klasse voorschriften is een verstelinrichting voor het onderlijk toegestaan .In de tekst van dit artikel 2.7.6 staan geen beperkingen omtrent de uitvoering, behalve dat het klemmetje ter hoogte van het voorste schootblok moet zitten. Veel jollenzeilers vinden dit helemaal niet nodig en gebruiken als vanouds een bindseltje (zie foto met 2 gaten van 10mm). Anderen hebben een constructie met een of meer blokjes of iets anders bedacht, op zich geen probleem. Er kunnen echter wel problemen optreden wanneer, door de constructie, de achterkant van de giek niet meer glad verloopt. Er kan dan bij een boord aan boord situatie een gevaarlijke situatie ontstaan doordat de giek aan de verstaging van een tegenstander blijft haken. De technische commissie verzoekt de jolleneigenaren dit bij hun jol te controleren en zo nodig aan te passen. Leden van de TC zijn februari 2018: Pieter Bleeker (voorz) Frans Smits (secr) Henk Wittenberg Willem de Boer Durk Zandstra. Hetzelfde bericht (maar dan met foto's) staat op het blog van Pieter Bleeker.